Nazywam się Keaton Henson

czwartek, sierpnia 25, 2016

Kilka lat temu ktoś wrzucił na fejsa cover piosenki 'Always on my mind' w wykonaniu Keatona Hensona. Nie zachwycił mnie wtedy jego głos ani aranżacja utworu. Zaintrygował mnie natomiast wygląd wątłego, zagubionego chłopca i otaczające go piękno smutku.

Postanowiłam poznać jego twórczość lepiej i zabrnęłam w nią tak głęboko, że zaczęła ona przenikać do mojego wnętrza, gdzie się  przetwarza i uchodzi ze mnie jako moje własne emocje.

1. On (Tu miało być kilka suchych faktów o bohaterze wpisu)

Henson cierpi na ataki paniki, dlatego koncertuje bardzo rzadko. Jakiś czas temu pojawił się filmik pokazujący drogę, jaką Keaton musiał pokonać przed wyjściem na scenę w Emmanuel Centre. Jestem nim zachwycona i potrafię go oglądać po kilka razy dziennie. Choć na początku bałam się do tego przyznać - to też moja droga, którą zdarza mi się pokonywać.


2. Wywiad
Naszukałam się wywiadów z artystą i znalazłam rozmowę rysowaną. Keaton odpowiadał na pytania rysunkami. Moje ulubiona odpowiedź została udzielona na pytanie dziewiąte.



3. Teksty

Nie można pozwolić sobie na słuchanie piosenek bez słuchania słów. Głos Keatona jest bardzo melancholijny, co idealnie uzupełnia równie nastrojowe teksty. Nie są to utwory na smutki, ale na refleksje, na czytanie swoich własnych myśli w piosenkach artysty.  Ostatnio najczęściej czytam swoje w dwóch nowościach z płyty "Kindly Now" i w "You" ("Birthdays")

"Alright"

Always been a coward
You can ask my friends
I hide inside for hours

Always had intense eyes

"The Pugilist"

















Well I'm a self-centered writer
Loving myself to sin
Stay away from me
Don't find a way to get in
I care only for art and career
So scared of death that i try to leave part of me here

"You" 






















If you must fight

fight with yourself and your thoughts in the night
If you must work
work to leave some part of you on this earth
If you must live, darling one
just live, just live, just live

4.  Muzyka


Płyta "Romantic works", którą nagrał z Renem Fordem jest instrumentalna. Muzyk mówi o niej "Bedroom classical", bo nagrywał ją w swojej sypialni. To muzyka prywatna, trochę pogubiona - w sam raz do poszukiwań.

















"Behaving" to projekt arytysty o elektronicznym brzmieniu. Z jednej strony coś zupełnie innego,  ale nie brakuje też elementów charakterystycznych dla utworów muzyka.

















5. Obraz
Rysunki Keatona są często proste (patrz punkt 2.) i brzydkie - w dobrym tego słowa znaczeniu. Nie ma w nich kolorów. Czasami wyglądają jak mieszanka najgorszych skrawków myśli z najciemniejszego zakamarka umysłu.







Keaton wydał także powieść graficzną "Gloaming" o duchach zagubionych w mieście, szukających ucieczki.

Na koniec zostawiam Was z z rysunkiem i  wierszem "Grow up with me".






Może Ci się spodobać

1 komentarze

Ja na Facebooku