SŁOWA I ZWROTY, KTÓRYCH NIENAWIDZĘ

wtorek, grudnia 06, 2016

Poza zdrobnieniami istnieją zwykłe słowa i zwroty, które przyprawiają mnie o odruchy niepożądane. O palpitacje serca, o wiotczenie mózgu i chęć rzucania talerzami na nieistniejący w (nie)moim domu marmur. Oto one, najgorsze z najgorszych - perły nienawiści:


INTEGRACJA 
Zamiast zachęcać do wyjścia, do spotkań z ludźmi, do kontaktu, wspólnego spędzania czasu, sprawia, że wolę zostać w domu - najlepiej pod kołdrą, z poduszkami na głowie. To słowo nie mówi możesz iść i bawić się świetnie, tylko musisz iść i musisz bawić się najlepiej w życiu.

SYMPATYCZNY
Nie ma gorszego określenia na kogoś niż to właśnie. Kim są ludzie, o których tak mówimy? Nikim - bezkształtną szarą pulpą z rozklejonych podczas gotowania klusków.

KARYGODNY
Kiedy to słyszałam przy drobnych występkach z czasów dziecinnych, miałam wrażenie, że faktycznie popełniłam czyn godny potępienia. Teraz, gdy ktoś wypowiada to słowo w kontekście spraw błahych, myśląc, że są to sprawy wagi wielkiej, śmieję się w sobie bardzo głośno.

UŚMIECHNIJ SIĘ/NIE PŁACZ
Uśmiechnij się fałszywie, gdy spotkała cię życiowa porażka albo powstrzymaj łzy, kiedy gorzej być nie może. Dasz radę, uda ci się, bądź sobą - bądź jak wszyscy.

JAKOŚ SIĘ ZGADAMY
Spotykasz dawnego znajomego, z którym nic już cię nie łączy? Spław go tym tekstem, bo przecież musicie się umówić na piwo, które nadejdzie hmm... NIGDY.
 
ALE TY STRASZNIE SCHUDŁAŚ
Zamiast powiedzieć  dobrze wyglądasz, wzięłaś się za siebie, należy wbić szpilę. Jesteś gruby? Źle Chudy? Gorzej, lepiej nie istniej. Przecież jest połowa dawnej ciebie, niedługo znikniesz.

Tak sobie żyję z tymi słowami, tak egzystuję w towarzystwie zwrotów tych płaskich  i zaostrzonych. Ciekawi mnie, jakie słowa męczą Was, jakie powiedzenia drapią w migdały (jeśli je macie).






Może Ci się spodobać

4 komentarze

  1. pokaż co potrafisz,
    musisz sie dobrze sprzedać

    OdpowiedzUsuń
  2. - No, to kiedy ślub?
    - No, nie teraz.
    - Coooo!? Czyś Ty na głowę upadła, a jak cię zostawi?
    - ...

    OdpowiedzUsuń
  3. -Majka... Widzę w Tobie potencjał! Potrafisz to zrobić! Daj z siebie wszystko.
    (kiedy mi się tak bardzo nie chcę)

    OdpowiedzUsuń

Ja na Facebooku